garanties, retourneren en klachten

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
Zolang je nog niet betaald hebt, kun je de bestelling nog wijzigen. Als je de order eenmaal geplaatst hebt, kan je deze niet meer wijzigen of annuleren.

Heb ik garantie op mijn bestelling?
Wij staan in voor de kwaliteit van onze producten en zij vallen onder de wettelijke garantie. Onze planten moeten voldoen aan de redelijke verwachting die je als klant mag hebben met betrekking tot de kwaliteit van het geleverde product. Mocht er onverhoopt wat mis zijn, neem dan contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling ruilen?
Wij werken met levende producten, daarom is het niet mogelijk om de planten te ruilen. Omdat een plant bijvoorbeeld onvoldoende water of licht heeft gehad in de periode tussen jouw bestelling en de bezorging, kunnen wij de plant niet meer doorverkopen. Wij kunnen er namelijk niet van uit gaan dat de kwaliteit van de plant hetzelfde is gebleven. Je kunt de bestelling wel retourneren.

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen, zonder opgave van redenen, de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door jouw aangewezen derde, de plant ontvangt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons schriftelijk (per post of mail) aangeven, in duidelijke bewoordingen, dat je de overeenkomst wilt herroepen. Je kunt hiervoor ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (Word document), maar bent hiertoe niet verplicht.

Als je de overeenkomst herroept en je (een deel van) de bestelling wilt retourneren, storten wij hiervoor ontvangen betalingen binnen 14 dagen terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee betaald is. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je ons hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden. Je dient de planten zo snel mogelijk, in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je ons schriftelijk hebt laten weten de overeenkomst te herroepen, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Ons adres is: PLNTN – Veemarktkade 8, Kade M  – 5222AE – ‘s-Hertogenbosch.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor je eigen rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb over het product of de dienstverlening?
Wanneer je ondanks al onze goede zorgen een klacht hebt, kan je dit via de mail plntn@plusplant.nl of telefonisch (073-2050015) tijdens werkdagen van ma t/m vrij van 08:30 – 17:30 uur laten weten. We nemen contact met je op en zoeken samen naar een oplossing. Je ontvangt een bevestiging per mail en binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie.

Bent je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform  (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).